nedeľa 13. októbra 2013

Stávka s kozmetikou!




Ahojte! 
Dneska je to veľmi oddychový článok. Dúfam, že aj váš deň je oddychový. Mňa čaká zvláčanie zeleniny a ovocia od babky. A celkom sa nato teším, pretože potom si z nej narobím dobrotky. 
Chcela by som sa s vami podeliť o pár noviniek, ktoré sa udiali v poslednej dobe. 
Ako prvú by som chcela uviesť moju stávku sama so sebou. Čítala som už na viacerých, hlavne českých, blogoch, že majú stávku, kde budú používať hlavne nejaké veci, čo dlho nepoužívali alebo ako. Ja by som chcela vydržať nenakupovať kozmetiku 2 slovom DVA mesiace. Od pondelku by som chcela začať. V pondelok si kúpiť posledné veci. Bázu pod očné tiene artdeco, pretože už nemám bázu a idem maľovať sestru na stužkovú. Takže toto je potreba. Loreal micelárka bude druhá vec, len preto, lebo ju chcem vyskúšať. Posledná bude loreal tonikum. Po mesiaci mám dovolenú kúpu korektoru, pretože mi dochádza a myslím si, že za mesiac sa minie. Takisto mám dovolenú objednávku vecí na aromaterapiu.
Toto je môj posledný veľký nákup kozmetiky :


Stars sa mi strašne páčia a tento som mala vyhliadnutý už pekne dlho. Po dvoch mesiacoch ak bude dobrý k nemu pribudne aj červený. 


Labello je strašná klasika a ja som ju nikdy nemala. V Pb máme tri drogerky asi na sto metroch. Takže vždy si ich pozriem porovnám ceny a vyberiem to najlacnejšie. V 101 ich mali v zľave a už som nad nimi rozmýšlala ale odolala som. No keď v TETE predaváčka povedala, že je na ne akcia 1+1 neodolala som. Konečne vyskúšam aj ja tú klasiku. 


Takže toto je všetko len kvôli  Katke. Nikdy som ho nechcela. Ale ona o ňom tak básnila a bol v zľave... Uvidíme, či zato stojí. 


Píling na ruky som chcela už dlho vyskúšať a keď som ho našla za 75 centov nebolo o čom.


Už si radšej kupujem kvalitnejšiu čokoládu. Nie, že by som milku nemala rada ale predsa len horká mi toho dá viac.


V ČR je teraz veľký blázinec po ich micelárke. Mňa zaujala táto vecička. Samozrejme micelárku si kúpim, ako som povedala na začiatku.


Toto je darček k nákupu v TETE. No nie sú super? Mňa to potešilo. Vždy ma poteší pridaná hodnota k môjmu nákupu. 


Posledná vec, ktorú som si objednala je tento domček na rúže, keďže ich už mám strašne veľa.


Prečo som sa na stávku vlastne dala?
Asi ako všetky baby, pretože mám toho neuveriteľne veľa. Naozaj. Predtým som si pozrela na youtube videá amerických blogeriek a ukľudnovala som sa tým, že mám len zlomok toho, čo ony. ALE teraz som si uvedomila, že sa nemusím porovnávať s američankami, keď vyhadzujem dve tretiny z produktu. Jednoducho ani keby sa denne trikrát premaľujem a nakrémujem nemám to kedy minúť. Potom si predstavím, že z 10 eur vyhodím 7, zo 100 eur 70...Príde mi to ako obrovské mrhanie peniazmi. Radšej to miniem na dobré jedlo, drink s kamarátkami, kvalitné oblečenie alebo si pošetrím na kvalitnejšiu bio kozmetiku. Áno, som do nej momentálne priveľmi zažraná a stále mám chuť ju objavovať.
Takže mi držte najbližšie dva mesiace palce! Dúfam, že po dvoch mesiacoch vám tu ukážem aspoň nejaké spotrebované produkty. 

Druhá vec sa jedná môjho malého projektu. 
Volá sa STOKER NEOCHORIE
Ide o maličké zmeny, ktoré môžu viesť k veľkým cieľom. 
Kto ma pozná aspoň jeden rok vie, že stále smrkám. Či je leto a či zima. Proste sopeľ je so mnou stále. Aj keď cez leto celý deň nesmrkám večer sa proste musím vysmrkať. Bola som na miliónoch vyšetreniach a všade mi povedali, že je všetko v poriadku. Bola som na alergológií a nemám žiadnu alergiu. Ale ako môže byť všetko v poriadku, keď stále soplím? 


Moje momentálne prírodné pomôcky : bambucké maslo na vysušený nos a pery, propolisový sprej do hrdla, Nobis Tilia olej do nosa, Stérimar na nosnú hygienu, zázvor :)

Preto som sa rozhodla ísť do toho po svojom.
1. Budem sa viac hýbať. Niekedy sa mi stane, že len prídem domov a sedím. To by som chcela zmeniť. Rozmýšľam, že začnem cez zimu chodiť opäť na powerjogu. Už som na ňu chodila a cítila som sa po tom úplne perfektne a inak. Takže začnem asi znova. Ďalej by som aspoň raz do týždňa chcela dlhú prechádzku po lese a prírode. Niekedy by som si chcela zahrať niečo s mojim priateľom, nakoľko on je veľký športovec a šport miluje. On mi bude aj pomáhať. Napríklad minulý týždeň som s ním bola behať. Viem, že keď to nieje pravidelne nemá to až také účinky ale ja idem nato postupne. 

2. Zmením čo to v strave. Nie, že by som doteraz jedla len samé vyprážané veci z mekáču. Ale vždy je čo zlepšovať. Mala by som sa vyhnúť bielej múke, sladkému a mlieku. Sladké pre mňa je z týchto troch vecí najmenší problém. Nahradila som ho ovocím a fakt kvalitnou čokoládou, ktorú si dovolím jesť len občas. Síce niekedy zhreším koláčom ale už to nieje ako predtým snickers a čokoláda a čipsy za deň. Väčším problémom je vylúčiť bielu múku. Všetci sme podľa mňa zvyknutí na teplé rožky a čerstvý chlebík. Teraz hľadám alternatívy a je dosť ťažké v bežnom supermarkete nájsť napríklad špaldový chlieb. No snažím sa. Najhoršie pre mňa je vylúčiť mliečne výrobky. Milujem všeliake syry, jogurty, mlieko samostatne. Toto je pre mňa utrpenie, pretože nájsť za to náhradu nieje vôbec ľahké. Sójové jogurty mi chutia len tie megaochutené alpro ale tie obsahujú GMO. Čistý sójový jogurt mi vôbec nechutí. Sójové a ryžové mlieko je s prepáčením s*ačka. A sójové syry som už radšej ani neskúšala. Keď mi to trochu ustúpi budem môcť jesť mliečne produkty v obmedzenom množstve. Máte nejaký tip, čo by som mohla vyskúšať? Budem rada za všetko overené. 
Plus som začala jesť viac ovocia a vidím už nejaké zmeny. Cítim sa lepšie. 

3. Vyskúšam alternatívu - Aromaterapiu. Možno budem za šialenú pre mnoho ľudí. ALE keďže naozaj smrkám celú zimu, vždy mám červený nos. To by bol najmenší problém ale z večného smrkania ma bolieva hlava. Doktori vám dajú liek, ktorý nelieči, iba potlačí účinky. Mucosolvan je svinstvo. Nevysmrkáte sa po ňom, iba môžete na pár chvíľ dýchať. Po čase som sa stala na ňom závislá. Lenže ono to ničí sliznice. Po čase to prestane účinkovať a potrebujete silnejšie lieky. Niekedy sa mi stávalo, že sa mi celý deň točila hlava a bolo mi na vracanie. Potom sa niekedy stalo to, že mi krvácal nos. Čo sa mi nikdy nestávalo. Až potom sa maminka pomýlila pri kúpe a kúpila mi Nobis Tilia olejček a on skutočne zabral. Začala som smrkať a nebolo to len také chvíľkové uvoľnenie. Odvtedy tento olejček používam. Odvtedy chodím aj do toho bio obchodíku a predavačka mi poradila pri zahlienení používať aj korene lotusu. A aj to zázračne pomáha. Preto som sa rozhodla použiť na liečenie prírodu. Podľa mňa je to najsilnejšia liečiteľka, len jej treba dať čas. Preto som oslovila Zuzanu Ďatkovú z organicday, s ponukou na spoluprácu pri tomto projekte. Tá našťastie súhlasila a poslala mi dotazník, na základe ktorého mi určila oleje a esenciálne oleje, ktoré mám používať. Som veľmi šťastná, že v tomto môžem niekomu veriť(narozdiel od môjho sklamania v olejíčku na vlasy), pretože si myslím, že práve na organicday majú síce drahé ale zato veľmi kvalitné veci. Aj preto idem oželieť nejakú lícenku alebo tieň. O tom, že im verím môže svedčiť aj fakt, že už som u nich nakúpila za viac ako 170€!!! A stále som neskúsila všetko čo chcem :D 



Toto sú moje momentálne voňavé miláčiky, o ktorých už čoskoro napíšem.


Olej som chcela až na zimu ale treba ho na masáže. Mala som ho zatiaľ len dvakrát a som unesená.


Toto je vecička, ktorá vám dezinfikuje vzduch pomocou esenciálnych olejov. Dúfam, že hlavne na intráku a v škole mi pomôže pred chorobami. 


O tomto projekte by som vás chcela informovať možno každé dva týždne alebo raz za mesiac. Ešte neviem, ako často bude treba. Blog je niečo ako môj denník. Dúfam, že sa mi choroby túto zimu vyhnú a ak aj nie, tak ich chcem liečiť pokiaľ to pôjde prírodnou cestou. Novým spôsobom sa snažím žiť už dva týždne a neverili by ste ale ono to pomáha. Cítim sa lepšie. 

Posledná vec je, že mám novú spoluprácu s drogerkovou značkou, ktorú som zobrala hlavne z nostalgie. Mám odtiaľ môj prvý lak. 

Tipnete si, ktorá to je? 

Budem rada, ak niekto žije takto alternatívne alebo urobil zmenu v svojom jedálničku, aby mi napísal do komentu akú a ako mu to pomohlo?
Aké jete náhrady za mliečne jogurty?
Skúšali ste aromaterapiu?
Ďalej idem ku kozmetike Dali ste si už niekedy stopku v nakupovaní ?
Čo je pre vás najlepšia stratégia nenakupovať ?

Držte mi palce dodržať obe moje položky v dnešnom článku. 
Ja prajem krásnu nedeľu a choďte sa aj vy trochu prejsť. Nech už robíme niečo pre svoje zdravie spoločne. :) 

7 komentárov:

  1. ja tiež smrkám celý rok! a druhý rok po sebe presne v tom istom čase (polovica septembra) začnem strašne kašľať, mám suchý kašeľ a nepomáha mi nič. minulý rok som toho nakúpila do bludu, samé sirupy na taký kašeľ, na taký kašeľ, po mesiaci som si dala predpísať aj antibiotiká a aj tak som sa vyliečila až po 6 týždňoch,. v tomto roku sú to zatiaľ 3 týždne, ale mám za sebou už aj antibiotiká a nič! kašlem veselo ďalej. alergia žiadna.. už ma ide šľak trafiť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Viem, ako sa asi cítiš. I keď kašlanie môže byť ešte únavnejšie. Uvidíme, čo pomôže. Dúfam, že týmito článkami pomôžem aj vám. Ak niečo vyskúšaš a pomôžeš si tým isto mi napíš, že čo. Antibiotiká sú krajná možnosť a veľmi nerada by som ich znova jedla.

      Odstrániť
  2. Pěkný článek, držím palce....je to jako s poslední cigaretou :-D
    Proč ti vadí GMO? A myslíš, že ta rýma je nějak způsobená tím jídlem, nebo jsem to špatně pochopila? Přijde mi to trochu hysterie, spíš bych to zkoušela po jednom, abys kdyžtak zjistila co ti vadí. Takhle vysadíš všechno a pak nebudeš vědět co si můžeš dovolit vrátit :-( Já bych bez sýrů snad nepřežila :-D
    Jinak ještě bych ti doporučila recept, po kterém mi ta rýma vlastně zmizela (AHA!): Uvaříš asi 100 ml vody, do ní dáš vylouhovat lžičku přesličky a 5 zrnek anýzu, do každé nosní dírky si stříkačkou dáš 5 ml tohohle roztoku. Do 3 dnů to bylo pryč a od té doby se rýma vrací jen sporadicky :-)
    Já jsem rýmu mívala taky celý rok, ale po tomhle už ne, jen občas.
    A ještě mě napadlo, dělali ti stěr z krku a z nosu? Může tam být nějaký vytrvalý mikroorganismus.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, asi to budem potrebovať v oboch prípadoch. Neviem aké je to s cigami, keďže som nikdy nefajčila.
      Myslím, si že keď už raz je niečo modifikované nieje to zdravé. Predsa len prírodné je pre mňa oveľa ale oveľa lepšie. Neviem, čím je spôsovená ale keď už niekoľko rokov možno 7 a možno aj viac proste len smrkáš a nikto ti nevie pomôcť už ti je jedno čo skúsiš. A ak by malo pomôcť vyhodenie nejakého jedla tak už to nebudem jesť. A syry sú tiež vec, ktorá mi neuveriteľne chýba.
      Ďakujem ti za recept, akonáhle budem mať čas staviť sa v bio obchodíku skúsim to.
      No robili a vravím ti, som zdravá :) Podľa nich. Mne sopeľ zdravý moc nepríde :D

      Odstrániť
  3. Veru ja si tiez uvedomujem ze mam toho strasne vela takze nakupy som obmedzila na minimum

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tiež som sa rozhodla nekupovať kozmetiku, kým nepomíňam to, čo mám, lebo tiež si potom nadávam za to, že viac ako polovicu vecí vyhádžem. Lebo ono je pekné mať na výber z XY lakov, tieňov alebo rúžov, ale nemám šancu to minúť ak budem stále niečo prikupovať (jedine, že by som sa tým celá komplet natierala). Tak držím palce, snáď sa ti to podarí :) (inak tiež som presedlala z Miliek na kvalitnejšie horké čokolády a jedávam ich oveľa menej - lebo sú drahšie, ale keď som nedávno mala Milku, nedokázala som ju zjesť, lebo mi to prišlo ako nejaký lacný maslovo-cukrový hnus - možno to bol len blbý kus, ale proste to fakt nebolo dobré :))
    http://eldormovitz.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To máš pravdu, je to ťažké míňať. Hlavne, keď niektoré veci neubúdajú. JA som zistila, za tento krátky čas, že kupujem úplne bez rozmyslu. Chýba mi pár základných vecí a tie si mienim dokúpiť potom. Ale ako píšeš zase je fajn mať každý jeden odtieň :) No to máš pravdu, že ich nezješ veľa ale sú aj zdrvšie :)

    OdpovedaťOdstrániť