nedeľa 16. októbra 2016

Prečo navštíviť kozmetičku?

Ahojte!
Mám taký pocit, že potrebujem napísať o svojej návšteve kozmetičky. Prečo? Lebo mi to zmenilo kozmetickú rutinu a pohľad na veľa krémikov. Vždy, keď som písala recenziu na nejaký krém som ho na konci zhejtovala, pretože ma z neho svrbela pokožka. No bohužiaľ mi žiaden krém nevedel pomôcť. Chvíľami, predtým, ako som to išla dostať, bolo svrbenie najhoršie. Na tvári sa mi robili také malé hrbolky. Keď som sa krémovala, cítila som na pleti malé nerovnosti. Každú chvíľu som mala veľký podkožný j*bák. Okolo pier sa mi robili tiež. Vôbec to nevyzeralo dobre. Stále viac a viac som mala z toho stres. Škola a nervy zo skúšok mi tiež nepridávali. Pri volaní s maminkou cez skype, mi hovorila, že mi ani nie je rozumieť, lebo si stále škrábem bradu. Išla som teda ku kožnej, pretože som si myslela, že musím mať nejaký ekzém alebo čo. Kožná mi povedala, že to mám normálne uhry a nech si nájdem kozmetičku. V hlave sa mi vynorila spomienka na jediný raz, čo som bola u kozmetičky. Tá pani mi naparila tvár a potom začala čosi robiť. Strašne to bolelo a vôbec som nevyzerala lepšie. Kozmetička bola zamietnutá. Stále som objednávala nové a nové masky a vzorky krémov a iné vecičky. No postupne sa mi pridávali vyrážky aj na čele. Póry sa mi rozširovali okolo nosa a pod očami. To sa mi už vôôôôbec nepáčilo. Vtedy som už chodila k inej kozmetičke na obočie. Stále som sa bála opýtať na čistenie pleti. Keď už som toho mala dosť, opýtala som sa jej, či by vedela spraviť niečo s tými rozšírenými pórmi. Pretože sa mi celkom upchávajú. Tá sa začala smiať, že pod očami nič nemám oproti brade, že to je des. V tej chvíli som už zajednávala termín na čistenie pleti. 
Deň čistenia
Na dohodnutý termín som sa neuveriteľne tešila. Na druhú stranu som sa celkom bála, že zase raz vyhodím zbytočne prachy. Pani kozmetička si ma uložila na kreslo a mohli sme začať. Najskôr ma natrela maskov na zmekčenie pleti, aby sa jej s ňou dobre pracovalo. Druhú masku dala rovno na ňu, a tá mi mala otvoriť póry. Potom si dala na nechty obrúsky a začala mi pučiť tvár. Myslela som si, že od bolesti umriem. V polke som musela ísť na WC, keďže som bola celý čas napnutá. Cca hodku a pol ma pučila a ja som sa modlila, nech to skončí. Sem tam zobrala ihlu a prepichla mi nejaké vyrážky. Nakoniec mi prešla takým brúsnym strojčekom po pokožke, ten mi ešte viac vybral maz. Pleť mi ukľudnila asi troma maskami a mohla som ísť. 

Čo som zistila?
Pri čistení som sa s kozmetičkou rozprávala a ona ma vyviedla z môjho najväčšieho omylu. Myslela som si totižto, že mám suchú pleť. Ona mi povedala, že mám veľmi aktívne mazové žľazy a moja pleť je mastná. Ja som jej namietala, že neexistuje, že sa stále cítim, že ju mám suchú. Ale ona mi povedala, že to nie je suchá pokožka ale dehydrovaná. Že by som mala používať výrobky, ktoré hydatujú, nie vyživujú. Ďalej mi vysvetlila, prečo ma tak strašne svrbela brada. Na tvári mám podľa nej strašne veľa "zauzlených žľaziek". Tie nemaj vývod na povrchu pokožky ale stále sa len zväčšujú a maz v nich ostáva. Tým sa zväčšovali a zapaľovali. A čím boli väčšie, tým boli k sebe bližšie, tým sa ľahšie zapaľovali a bola to v podstate reťazová reakcia. 

Po akcií
Kozmetička mi povedala, že v ten deň a na druhý budem vyzerať hrozne a mala pravdu. Keď som odtiaľ odchádzala, prechádzala som okolo dvoch detí a brutálne na mňa zízali. Na druhý deň som už nebola červená, iba ranky po ihle stále na sebe mali chrastu. Na tretí deň sa už zahojili. Na štvrtý deň mi miesta, kde sa najviac pučilo úplne vyschli. Postupne som sa olúpala ako had a prišla mi nová pokožka. Trošku som sa bála, že som vyhodila peniaze. Ale keď som prišla po tomto týždni domov z Bratislavy maminka mi hneď skontrolovala pleť s tým, že aký krém používam, lebo vyzerá super. To ma moc potešilo. Po nej sa ma to behom dvoch týždňov opýtalo viacero ľudí. Sama na sebe cítim, že mi hrbolky z pleti zmizli. Sem tam sa mi objaví vyrážka ale rýchlejšie zmizne. Pleť je stále hladká a som s ňou nesmierne spokojná. Efekt by mal vydržať cca 2 mesiace, na čo som veľmi zvedavá. Zatiaľ mám pleť vyčistenú a 3 týždne vyzerá super. Krémy, ktoré som doteraz vyskúšala boli v pohode. Najväčší benefit je moja brada. Vôbec ma nesvrbí. Na čistenie začínam chodiť pravidelne a myslím, že môžem začať používať bežnejšiu kozmetiku. 

Ako to súvisí s blogom?
Istotne musím teraz napísať, že moje recenzie na krémy doteraz boli dosť ovplyvnené svrbením brady. Takže odteraz budú recenzie skôr o celkovom pocite z krémov a nie o tom, či ma svrbí brada alebo nie. 

Chodíte ku kozmetičke?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára