streda 18. októbra 2017

Krvavý týždeň

Organicup-menštruačný kalíšok


Ahojte!
O menštruačnom kalíšku som rozmýšľala už neuveriteľne dlho ale vždy táto myšlienka upadla do zabudnutia. Až dokým Leonardo DiCaprio nevypustil do sveta svoj dokument o tom, ako ničíme planétu. Vtedy som sa strašne nahnevala, lebo veľa ľudí ho zdielalo s tým, aké je to otrasné, ako nič pre našu planétu nesprávime a bla bla bla. Nahnevalo ma to z toho dôvodu, že väčšina ľudí nič, absolútne nič nespraví, preto aby sa zmenila. A trošku sebareflexie ma donútilo rozmýšľať, čo môžem zmeniť ja. Už som používala organické vložky ale mávam silnú menštráciu a tie mi pretekali. 


Tak som sa vrátila k rozmýšľaniu nad menštruačným kalíškom. Kámoška mi hovorila, že ho používa a je to to najlepšie, čo ju mohlo stretnúť. Tak som som začala hľadať. Organicup som si vybrala preto, lebo je testovaný na alergie, bez zbytočných chemikálií a šetrí peniaze. 



Existujú dve varianty produktu v podstate ide o to, že či ste už rodili alebo nie. Ja som si vybrala prvú, menšiu veľkosť. Keď som ho dostala, trošku som sa zľakla, lebo je väčší ako tampón. Prvýkrát, keď som dostala menštruáciu, som ho vyskúšala v sprche, pretože je to bezpečné prostredie. Nič nezašpinéte ani seba nie. Treba si nájsť polohu, v ktorej sa vám bude v pohode kalíšok vkladať. Mne to trvalo prvé dve menštruácie naučiť sa to. 


Ďalšou vecou, ktorú sa musíte naučiť je zložiť ho, aby vám aplikácia bola pohodlná. Ja ho napríklad prehnem do písmena U. Samozrejme musím byť v tej "svojej" polohe. Bežne ho používam a mením v sprche. Je to pre mňa najbezpečnejšia možnosť. Vtedy o umyjem gélom na intímnu hygienu. Rada používam ten z Havlíkovej apotéky. A aplikujem ho naspäť. Keď som na wc, umyjem si predtým ruky, vylejem ho, utriem wc papierom a vložím naspäť. Poprípade ho umyjem vlhčenými intímnymi obrúskami. 


Na jedno použitie ho môžete mať až 12 hodín, čo je pre mňa neuveriteľne skvelá správa. Keďže mám silnú menštruáciu na noc som sa vždy bála, do čoho sa zobudím. Väčšinou si musím počas menštruácie prať pyžamo viackrát. S organicup sa mi ani raz nestalo, že by pretiekol. Je dosť veľký, aby vydržal cca o 22 včer do 8 ráno, kým spím. Nemusím sa báť ráno vstať ani toho, že budem napríklad čakať na sprchu. 


Ako sa pri nosení cítim? Oveľa lepšie, ako pri nosení vložiek, či tampónov. Oproti tampónom mám lepší pocit v tom, že tampóny sú pre mňa ako štuple, síce nič nepustia von, ale aj udržujú všetky časti slizníc dlho v tele. Vtedy sa cítim hrozne nafúknuto a vščtko ma bolí. Do organicupu všetko steká, takže nič ma nenafukuje. Oproti vložkám je výhoda v tom, že ak ho vložíte správne, nepreteká. Asi 3x som ho nevložila správne a pretekal. Navyše, tým, že vám nikde nezaschne krv, nesmrdí. 


Finančne sa to neuveriteľne oplatí. Dáte okolo 20€ a máte vystarané na 10 rokov! Za rok miniete na intímnu hygienu teda 2€!!! Ja mám kúpené ešte nejaké vložky a tampóny pre prípad, že by som nemohla mať organicup so sebou ale jedno dvojbalenie vložiek už mám cca 3 mesiace a ešte som neminula ani polku. Takže šetríte peniaze. Čo je najlepšie, šetríte aj planétu a svoje pohlavné orgány, keďže v organicupe niesú žiadne chemikálie, žiadne lepidlá a niesú ničím napustené, aby voňali. 



Už som s ním aj spala, behala, plávala a cvičila. Vydrží úplne všetko bez pretekania. Niekedy sa dokonca stalo, že keď odišli menštruačné bolesti, tak trochu som aj zabudla, že menštruáciu mám. Nemusím sa furt uisťovať, či nič nepretieklo. Navyše za 10 rokov používania použie žena okolo 10 kíl vložiek, zatiaľ čo tento kalíšok je len 30 GRAMOV odpadu. Myslím si, že každá žena je schopná nosiť ho a každá z nás môže tak pomôcť prírode. Keď nemám menštruáciu, uskladňujem ho vo vrecúšku, s ktorým prišlo. Keď dostanem menštruáciu, tak menštruačný kalíšok prevarím a je ready. Nevytváram tak žiadny odpad. 

Používate menštruačný kalíšok?
Zaujíma vás ešte niečo?

Všetky použité foto sú zo stránky organicup.com. 

3 komentáre:

  1. ja pouzivam uz skoro 4 roky a nemozem si vynachvalit :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak bohužel se nemůžu k této chvále přidat :-(
    Nošení mi vadí - je velký, cítím ho, bolí mě břicho, velice špatně se mi vyndavá, asi mi nějak vadí ten podtlak. O té nepraktičnosti ani nemluvím, i když naučit by se to dalo, to asi jo. Bohužel mám ho pár let doma a nic z toho, nepoužívám. Jediné, na co se fakt osvědčil (na omezenou krátkou dobu) je do bazénu. Nakonec jsem ale zakotvila u probiotických tamponů,kvůli dalším důvodům, a je mi hej :-) Je to teda ale drahé jak blázen, ovšem působí to i léčivě.
    Veru CJ

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som si kúpila už dávnejšie, ale veľmi sa mi nepodarilo natrénovať to zavádzanie. Musím na tom ešte popracovať. V poslednom čase mám ale také slabé menštruácie, že mi stačí používať slipové vložky... :)

    OdpovedaťOdstrániť